Mutasy

Witajcie! Ten artykuł jest tylko dla MG (choć gracze pewnie i tak tutaj zajrzą – no cóż, popatrzcie i zacznijcie się bać). Cały poświęcony jest cechom dla mutantów, bo tych w podstawce było jak na lekarstwo… Życzę miłego czytania i udanych sesji!

Tabela cech mutacji

Tabela cech mutacji

Rzut k20CechaRodzaj
1ŚlimakFizyczna
2RegeneracjaFizyczna
3Wzrok PrawdyFizyczna
4Krew-KwasFizyczna
5Piękny UmysłPsychiczna
6Wodny ŚwiatFizyczna
7Żelazne NogiFizyczna
8RoznosicielSpołeczna
9Cztery RęceFizyczna
10Naturalna BrońFizyczna
11PromieniującySpołeczna
12AmorfizmFizyczna
13KameleonFizyczna
14Pół CyborgFizyczna
15P. Pancerna SkóraFizyczna
16ChemiakFizyczna
17Zwierzęcy PanPsychiczna
18KolosFizyczna
19Złodziej MyśliPsychiczna
20rzuć 2 razydodaj efekty

Ślimak

Od razu było widać, że to jakiś mutant, albo śmiertelnie chory. Wybrałem pierwszą możliwość i wypuściłem strzałę z cięciwy. Ta poleciała prosto w jego śluzowaty brzuch i… odbiła się! Johnsy na to, że sam załatwi tę sprawę – był zapaśnikiem, więc wierzyłem mu na słowo. Dzisiaj Johnsy jest już na emeryturze. Ma całą poparzoną skórę, w miejscach, gdzie stykała się ze skórą mutanta.

Działanie: Mutant ma gumowatą skórę, wydzielającą toksyczny śluz. Chroni go ona jakby miał na sobie lekki pancerz.

Śluz przy spotkaniu z nagą skórą powoduje oparzenia. Jeśli BG walczy wręcz lub w jakiś inny sposób styka się ze śluzem, wykonuje Problematyczny test Budowy. Jeśli go nie zda, otrzymuje utrudnienie 15% do wszystkich testów. Ból robi swoje, co nie?

Regeneracja

Władowałem w tego faceta chyba z 15 kul! A on wciąż tam stał i oddawał mi serie. Gdyby nie ten granat…

Działanie: Mutant posiada nadzwyczajne zdolności regeneracyjne. W ciągu 3 tur eliminuje jedną lekką ranę. Utrudnienia jednak pozostają i kiedy osiągną 200% możliwości regeneracyjne mutanta ustają.

Wzrok Prawdy

Wiesz w czym specjalizują się Nocne Ghule? A widziałeś kiedyś ich wężowe oczy? Podpowiem ci: oni widzą w podczerwieni.

Działanie: Mutant widzi tak samo w dzień i w nocy. Otrzymuje także premię +6 do spostrzegawczości. Po zdaniu Trudnego testu Percepcji, może określić, w jakim stanie są BG (Np. kiedy śpią, kiedy są czujni, kiedy są bliscy śmierci itp.).

Krew-Kwas

Ciesz się, że staliśmy daleko… Jeśli byś strzelał z bliska, moglibyśmy oberwać z jego krwi. Sam widzisz jak skwierczą te kamienie zalane jego posoką.

Działanie: Jeśli rani się mutanta z bliskiej odległości, jest szansa otrzymania 1 lekkiej rany spowodowanej rozbryzgiem krwi. Później (w następnej turze) wykonuje się Trudny test Budowy. Jeśli się go nie zda – kolejna lekka rana.

Tabela trafienia z rozbryzgu

OdległośćSzansa trafienia - k20Pierwszy test Budowy
do 2m20-paźTrudny
od 2 do 5m15-20Problematyczny
od 5 do 10m18-20Przeciętny

Piękny Umysł

Ja w niego strzał, a kula z mojego deserta jakoś zboczyła tuż przed nim. To ja znowu. I znów to samo. W końcu się wściekłem i rzuciłem wiązankę.

Działanie: Mutant za pomocą siły woli może kierować przedmiotami. Ma zdolności telekinetyczne. Nie działają na istoty z własną wolą! Mutant otrzymuje dodatkową umiejętność, opartą na Sprycie: Siła Umysłu.

Jeśli atakuje jakimś przedmiotem, wykonuje test Siły Umysłu – jak test ataku, by skierować go w odpowiednie miejsce. Oczywiście waga i ilość ma znaczenie, odnoszę się tutaj do rozsądku MG. Jeśli Mutant chce wytworzyć wokół siebie barierę przed pociskami, czy atakami wręcz, zdaje test o takim samym stopniu trudności, co zdawał atakujący na trafienie. Każdy punkt powyżej „styku”, (czyli najniższej możliwej liczby oczek na udany test), pozwala na uniknięcie 1 ataku.

Wodny Świat

Kiedyś w Missisipi żyło plemię mutantów. Wioskę mieli z 10 metrów poniżej tafli wody. Ciekawe, czy cokolwiek widzieli w tym ścieku?

Działanie: Mutant posiada płuco-skrzela. Może przebywać na lądzie, jak i w wodzie. Otrzymuje także premię +2 do ukrywania pod wodą.

Żelazne Nogi

Uwierzysz!? Goniłem konno za mutantem pół dnia! Uciekł mi!

Działanie: Mutant się nie męczy i biega 3 razy szybciej niż normalny człowiek. Zdaje automatycznie wszystkie testy kondycji.

Roznosiciel

Przybył do tej zapadłej dziury jak śmierć. Napił się tylko wody ze studni. Teraz wszyscy się rozkładają.

Działanie: Mutant roznosi groźne choroby. On sam jednak jest na nie odporny.

Szansa zakażenia

Rodzaj stycznościSzansa zakażenia - k20
Spotkanie15-20
Korzystanie z tych samych przedmiotów12-20
Walka wręcz/dotyk10-20
Krew/białko5-20
Stosunek3-20

Rodzaj choroby

k20Choroba
1-4Grypa
5-8Gorączka Krwotoczna
9-11Wścieklizna
12-14Grzybica
15-17Dżuma
18-20Trąd

Cztery Ręce

Ten gościu był nieźle zdesperowany. Zdecydował się pojedynkować z Czterorękim. Wyszedł na arenę z rewolwerem. Mutant miał 4 Miniguny. To musiało boleć.

Działanie: Mutant ma 4 ręce. Może oddawać po 2 strzały na segment. W walce wręcz otrzymuje 2 dodatkowe segmenty na ataki i parowanie.

Naturalna Broń

Najstraszniejsze jest patrzenie, jak twojego nowopoznanego kumpla jakiś mutant rozrywa na sztuki. Cholera! Skąd oni biorą te szpony i szczęki!

Działanie: Mutant posiada broń, w jaką wyposażyła go wypaczona natura. Mogą to być pazury, mogą to być kły, a nawet rogi. Taką bronią zadaje lekkie rany. Przeciwnik zdaje Trudny test Morale na jego widok.

Promieniujący

Mutancki kapłan wręcz promieniował. Może dlatego go zastrzeliłem?

Działanie: Mutant jest napromieniowany. Mu to nie szkodzi, jednak innym żywym istotom tak.

Dawka promieniowania wydzielana przez mutanta

k20Dawka
1-210%
3-415%
5-620%
7-825%
9-1030%
11-1240%
13-1450%
15-1660%
17-1870%
19-2080%

Amorfizm

Był 10 metrów ode mnie. Puściłem serię. Biegł dalej. Kiedy był w połowie drogi, jego ręce wydłużyły się i porwały mi karabin z ręki…

Działanie: Mutant jest istotą amorficzną. Nie ma zdolności regeneracyjnych, jednak może zmienić się w dowolny kształt. Każda zmiana wymaga od niego zdania Bardzo Trudnego testu Budowy. Nie udany test oznacza 50% utrudnienia do wszystkich testów. Udany sprawia, że utrudnienia maleją do 10%. Kiedy utrudnienia osiągną 200% umiejętność zostaje wstrzymana.

Kameleon

Byłem na otwartej przestrzeni! I nie mogłem go znaleźć. Na szczęście mój koń wyczuł jego smród…

Działanie: Mutant może zmieniać zabarwienie swojej skóry, jak kameleon. Za każdym razem, kiedy chce się zakamuflować zdaje Trudny test Budowy. Nie udany test oznacza 50% utrudnienia do wszystkich testów. Udany sprawia, że mutas dostaje premię +10 do ukrywania, a utrudnienia maleją do 10%. Kiedy utrudnienia osiągną 200% umiejętność zostaje wstrzymana.

Pół Cyborg

Znasz Borgo? I jeszcze żyjesz?

Działanie: Mutant jest wyposażony dodatkowo w jakieś mechaniczne wszczepy. W jakie to już zależy od Ciebie MG lub patrz do dodatku „Bohater2”.

Pancerna Skóra

Wiesz, to lekka przesada. Strzelałem do niego z bazooki, a on nic… Trochę denerwujące, nieprawdaż?

Działanie: Skóra mutanta działa jak ciężki pancerz.

Chemiak

Zastanawiałem się, jakim cudem on żarł tyle tych leków. Czy mu to nie szkodziło? Powinno, bo jak widziałem co się stało z tym gościem którego użarł…

Działanie: Mutant ma toksyczną ślinę. Po ugryzieniu takiego mutanta, w ranę wdaje się zakażenie.

Zwierzęcy Pan

Łaził taki, za nim całe stado chomików. Nic mu nie zrobiłem… Co? Jego imię? Minsc… – a co, znasz go?

Działanie: Mutant, przy obłaskawianiu zwierząt nie zdaje żadnych testów. Natychmiast są pod jego kontrolą. Może ich mieć tyle, ile wynosi jego połowa charakteru (zaokrąglona w górę).

Kolos

Był wielki jak Juggernaut. Władowałem w niego chyba z 3 magazynki…

Działanie: Mutant jest wyrośniętym bydlakiem. Wartość jego budowy wynosi 20. Poza tym wytrzyma 3 krytyczne rany.

Złodziej Myśli

Wiedział o mnie wszystko! Wiedział, gdzie mam schowane ziele! I zabrał mi je! Ciekawe czy wiedział, na co się tym sposobem skazał.

Działanie: Mutant jest telepatą. Otrzymuje dodatkową umiejętność, opartą na Sprycie: Siła Umysłu. Przy jej pomocy może sondować myśli żywych istot (jeśli im nie powiedzie się przeciwstawny test na Niezłomność) lub lokalizować istoty myślące (Trudny test).

Autor: Children of Blooms

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.