Piraci – prezentacja

O Piratach z Karaibów było głośno od dawna, ponieważ podczas prac nad Miami okazało się, że materiału jest zdecydowanie zbył wiele i trzeba ciąć. Pierwsze do cięcia poszły Karaiby, bowiem napisany przez Mikka Winiewskiego materiał doskonale nadawał się na osobny dodatek. Tak właśnie zrodziła się koncepcja Piratów, a gdy za materiał wziął się niżej podpisany Trzewik, stało się jasne, że do sklepów trafi dodatek podobny do Wyścigu. Trochę świata, sporo reguł i zupełnie nowy pomysł na granie w NS. Kapoki w dłoń i hola do abordażu!

Dodatek miał mieć 128 stron. Ma 196. Autorów poniosło.

Pierwsza część, przeznaczona dla graczy, to reguły tworzenia własnego statku. Drużyna graczy dostaje od MG gambie i tak jak w podstawce, w kolejnych krokach bierze się za tworzenie – tym razem nie postaci, lecz łajby. Kroków jest pięć, gracze wybierają kadłub, załogę, sprzęt, uzbrojenie oraz asy. Tak jak zawsze w NS, gamble z poszczególnych kroków można przehandlować, przenosić i ogólnie kombinować, by tworzone cudo było super. Oprócz reguł tworzenia łajby, znajdują się tu też nowe profesje, sztuczki i umiejętności.

Druga część dodatku to reguły. Znajdują się tam informacje o nawigacji, sterowaniu łajbą, strzelaniu (działa, armaty, balisty itp.) oraz oczywiście abordażach. Reguł jest dużo. Nie da się ukryć, tak jak Wyścig napakowany był szczegółowymi zasadami związanymi z rajdami, tak Piraci napakowani są zasadami pływania. Jest tego materiału kilkadziesiąt stron. MG może wyrzucić połowę z nich i dobrze się bawić, ale jeśli lubi dokładność, to dzięki nim będzie znał położenie łajby graczy w każdej minucie przygody. I będzie też wiedział, dlaczego nie uda im się ominąć rafy, z jaką prędkością się w nią władują i jak bardzo porysują sobie kadłub.

Trzecia, ostatnia część, to dokładny opis Karaibów – czyli świata gry. Zarówno informacje globalne (by MG wiedział, kto z kim handluje, czym i za ile), jak i dziesiątki smaczków i opisów przeróżnych wysepek.

Podsumowując, jest to 196 stron materiału, który wykorzystując świat NS i mechanikę NS pozwala grać w Piratów. Jeśli ktoś lubi pirackie klimaty, to nie będzie żałował.

Autor: Ignacy Trzewiczek
Korekta:
Sylwia „Nefariel” Bogdańska

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w czasopiśmie Gwiezdny Pirat,
wydawanym przez Wydawnictwo Portal (czyli autorów Neuroshimy).
Dziękujemy za zgodę na publikację i zapraszamy na stronę PortalGames.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.