Zaginione Miasto – prezentacja

“Zaginione Miasto” to przygoda do “Neuroshimy” związana z ostatnim dodatkiem, opisującym Miami. Akcja przygody rozgrywa się w dżungli i na bagnach Florydy – w egzotycznej i niecharakterystycznej dla klimatów postapokaliptycznych scenerii. Również konwencja przygody nie jest klasyczna – odmalowano ją w kolorze chromu z odrobiną stali. Inspiracji dostarczyły filmy i książki przygodowe, przede wszystkim zaś przygody Indiany Jonesa.

Zaginione Miasto łączy konwencję awanturniczą i postapokaliptyczną. Zamiast niedostępnego serca Afryki lub Brazylii mamy Neodżunglę ze wszystkimi jej potwornościami. Rolę starożytnych budowli pełnią oddzielone od reszty świata enklawy cywilizacji sprzed wojny. Dzikie plemiona to zdegenerowani ludzie i mutanci. Zamiast klasycznych pułapek są techniczne zabezpieczenia. Wiedzę archeologiczną zastępuje wiedza o czasach sprzed wojny. Również mapy, bez których nie byłoby porządnej historii przygodowej, są nowoczesne i czasami mają zaskakującą formę. W “Zaginione Miasto” najprzyjemniej gra się wtedy, gdy wszyscy wczują się w awanturnicze klimaty i zauważą, że elementy charakterystyczne dla postapokalipsy świetnie pasują do tego stylu opowieści.

Ale sceneria i klimat to nie wszystko – równie ważna jest fabuła. W przygodzie celem bohaterów jest dotarcie do tytułowego Zaginionego Miasta. Wcześniej jednak muszą oni poradzić sobie w Miami, spenetrować szeregi tajemniczego kultu i odpowiednio dobrać przyjaciół. Wrogowie znajdą się sami – pojawią się między innymi kultyści, naziści, mutanci oraz twory Neodżungli. Adwersarze, podobnie jak bohaterowie, pragną zdobyć mapę prowadzącą do miasta, w którym znajduje się wielki skarb, bynajmniej nie złoty. Wszyscy zainteresowani na wyścigi starają się odnaleźć wskazówki prowadzące do upragnionego celu, rozwikłać chroniące tajemnicę zagadki i uniknąć niebezpieczeństw na drodze. Gdy drużyna zorganizuje wreszcie ekspedycję i wyruszy w gęstwinę, nieraz natknie się na czarne charaktery. Kto kogo uprzedzi i kto zgarnie ostateczną wygraną – to już wyjaśni się w trakcie sesji.

Podczas rozgrywania przygody przydatny okaże się dodatek “Miami”, nie jest on jednak wymagany. Wystarczy, że gracze chcą przeżyć niezwykłą przygodę i odpocząć od radioaktywnych pustkowi, zagłębiając się w świat złowrogiej zieleni.

Autor: Pirat
Korekta:
Sylwia „Nefariel” Bogdańska

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w czasopiśmie Gwiezdny Pirat,
wydawanym przez Wydawnictwo Portal (czyli autorów Neuroshimy).
Dziękujemy za zgodę na publikację i zapraszamy na stronę PortalGames.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.