Bohater^2 – prezentacja

Najnowszy, siódmy już dodatek do Neuroshimy przeznaczony jest dla graczy. Planowany od dawna, uzupełnia nie tylko podręcznik podstawowy, ale również dodatki, które ukazały się dotychczas. Bohater^2 zawiera zbiór materiałów, które wzbogacają neuroshimowe postacie w wiedzę o przedwojennym świecie, nowy sprzęt i nowe możliwości – zarówno podczas tworzenia postaci, jak i w trakcie gry.

Pierwszy rozdział opisuje najważniejsze osiągnięcia naukowe i technologiczne, jakimi dysponował człowiek w 2020 roku. Można poczytać o tym, jak wyglądało życie w przededniu wojny – pierwsze wszczepy, program lotów kosmicznych, hibernatory, ale również tak prozaiczne dziedziny, jak moda i zdrowie. Rozdział kończy się spisem skarbów Nowego Świata, czyli mniej lub bardziej niezwykłych urządzeń sprzed wojny. Czytając przechodzimy do następnej części dodatku, która mówi jak grać hibernatusem – człowiekiem, który przespał wojnę i nie jest przystosowany do życia w postapokaliptycznym świecie.

Dwa następne rozdziały dotyczą techniki. Z pierwszego dowiadujemy się, co począć z ustrzeloną maszyną Molocha (jakie można wydobyć z niej skarby i jak przerobić je na przydatne urządzenia), drugi mówi o montowaniu i używaniu cyborgizacji (można zdecydować się na granie cyborgiem). Dla tych, którzy chcieliby zagrać cyborgami, opisano blaski i cienie stosowania wszczepów elektronicznych i biologicznych. Od najprostszych nakładek na oczy po ciężkie i skomplikowane podwozia kołowe lub pajęcze, które zastępują nogi.

Dodatek rozszerza proces tworzenia postaci. Zawiera rozwinięte zasady wykupywania znajomych i korzystania z ich usług. Pojawiają się archetypy kumpli i rozbudowany system tworzenia znajomości.

Nowy krok w systemie tworzenia bohatera zachęca, by wstąpić do gangu lub organizacji (jednej z wielu opisanych w poprzednich dodatkach lub w podręczniku podstawowym). Wiąże się to z profitami (m.in. dodatkowa Cecha do wyboru), ale i obowiązkami.

Jeśli ktoś chciałby wybrać dla swojej postaci nowe miejsce pochodzenia, powinien zapoznać się z opisem Saint Louis, uważanego za mekkę mutantów, które żyją tam na równych prawach z ludźmi. Oprócz opisu lokacji znaleźć tu można nowe Cechy z Pochodzenia.

Rozdziały o tresowaniu bestii i handlowaniu są przeznaczone nie tylko dla profesji Tresera i Handlarza. Szczegółowe informacje o oswajaniu zwierząt i potworów przydadzą się każdemu, podobnie jak triki związane z wymianą towarów. Każdy, kto chciałby dodać swojej postaci towarzysza-bestię, zainteresuje się listą stworzeń.

Bardziej cywilizowani bohaterowie mogą zostać Skoperami – specami, którzy chronią ludzi przed maszynami Molocha. Ten ostatni artykuł, zamykający dodatek, ukazał się ponad rok temu w GW, jednak na życzenie wielu miłośników Neuroshimy został dodany do Bohatera^2.

Autor: Pirat
Redakcja:
Sylwia „Nefariel” Bogdańska

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w czasopiśmie Gwiezdny Pirat,
wydawanym przez Wydawnictwo Portal (czyli autorów Neuroshimy).
Dziękujemy za zgodę na publikację i zapraszamy na stronę PortalGames.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.